Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

    Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvalde uzsāk Liepājas bākas rekonstrukciju20. jūnijs, 2018Paziņojumi

    1 no 1Liepājas bāka sāka darboties 1868.gadā un strādā arī šodien, lai arī tās nozīme kuģošanas navigācijā ir ievērojami mainījusies.

    19. jūnijā Liepājas SEZ pārvalde un SIA “FALKORS Building Industry” parakstīja līgumu par Liepājas bākas atjaunošanas pirmās kārtas īstenošanu. SIA “FALKORS Building Industry” iesniegtais piedāvājums tika atzīts par saimnieciski izdevīgāko un Liepājas bākas ārējās daļas atjaunošanas darbus veiks par līgumsummu – EUR 72 546, 65 bez pievienotās vērtības nodokļa.

    Liepājas bāka sāka darboties 1868.gadā un strādā arī šodien, lai arī tās nozīme kuģošanas navigācijā ir ievērojami mainījusies. Liepājas SEZ pārvaldnieks Jānis Lapiņš atzīst, ka Liepājas bāka joprojām ir Liepājas vizītkarte un tieši tāpēc ir svarīgi to sakārtot un atjaunot, lai tā kļūtu vizuāli pievilcīgāka un varētu kalpot nākotnē arī kā interesants tūrisma objekts.

    Liepājas bākas atjaunošanas 1. kārtā atjaunos bākas ārējo daļu. Liepājas SEZ pārvaldnieka vietnieks infrastruktūras jautājumos Arnis Mazalis norāda, ka sākotnēji tiks ar smilšu strūklu notīrīts bākas ārējais korpuss, nostiprinātas metāla plākšņu salaiduma vietas un atjaunots sarkani baltais krāsojums. Darbus veiks SIA “FALKORS Building Industry” un atzīst tās pārstāvis Jānis Prižavoits, uzņēmumam ir pieredze līdzīgos darbos, jo atjaunojis ne vienu vien bāku Latvijā un ir specializējies industriālajā alpīnismā, kas ļaus darbus veikt plānotajos laika termiņos un kvalitātē.

    Bāka joprojām pilnvērtīgi veic savu funkciju – raida gaismas signālu nakts tumšajās stundās 16 jūras jūdžu attālumā no krasta, Hidrogrāfijas grupas vadītājs Dainis Enģelis uzsver, ka lampa, kas sastāv no gaismas diodēm, tika uzstādīta vien šā gada sākumā un pauda gandarījumu, ka tā pakāpeniski tiks sakārtota un saglabāta kā industriālai mantojums.

    Bāka būvēta no čuguna konusiem, kas izgatavoti Liepājā A. Meinharda lietuvē, bet bākas sākotnējais lukturis tika atvests no Anglijas, no brāļu Čansu rūpnīcas. Vēsturnieks Gunārs Silakaktiņš stāsta, ka bāka ietilpa milzīgajā Liepājas ostas paplašināšanas projektā, ko īstenoja cariskā Krievija. Liepājas bāka esot unikāla, jo tai ir savdabīga montāžas forma – konuss, turklāt ne tikai vertikālais, bet arī horizontālais, kas ir veidots no tepat Liepājā izlietām ķeta metāla platēm un visticamāk tieši Meinharda lietuve ir likusi pamatus metālapstrādes tradīcijām Liepājā. Kā liecina vēstures liecības, sākotnēji bāka nav bijusi sarkani balti strīpaina, bet gan vienkrāsaina.

    Bākas augstums ir 32,4 m, tai konisks čuguna (ķeta) tornis ar galeriju un stikla laternu augšējā daļā. Uguns augstums - 31,2 m virs jūras līmeņa. Torņa diametrs pie zemes ir 6,03 metri, virsotnē — 3,36 metri. Bākas tornim ir sarkanu un baltu līniju vienāda platuma krāsojums, bet kā liecina vēstures liecības, sākotnēji bāka nav bijusi sarkani balti strīpaina, bet gan vienkrāsaina.

    Informāciju sagatavoja

    Līga Ratniece-Kadeģe
    Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldes
    sabiedrisko attiecību speciāliste
    Mobilais tālrunis: 29 233 446
    E-pasts: liga@lsez.lv