Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

    Projekts "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta" (Nr. 2.2.1.1/19/I/002)

    • Publicēts:
    • Atjaunots:
    • 11. septembris, 2020
    • 29. decembris, 2023

    Projekts Nr. 2.2.1.1/19/I/002 "Publiskās pārvaldes informācijas un komunikācijas tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma – 2. kārta" turpina Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas projekta Nr. 2.2.1.1/16/I/001 “Publiskās pārvaldes informācijas un komunikāciju tehnoloģiju arhitektūras pārvaldības sistēma” uzsāktās aktivitātes.

    Dokumenti

    Piezīmes

    Projekta izmaksas

    Projekta kopējais plānotais finansējuma apjoms ir 5 453 319,35 euro, no kā 4 635 3321,45 euro ir Eiropas Reģionālās attīstības fonda finansējums.

    Projekta mērķis

    Projekta virsmērķis ir nodrošināt PIKTAPS 1. kārtas projektā uzsākto ERAF IKT projektu savstarpējo saskaņotību, būtiskāko centralizēto platformu projektējumu īstenošanas autoruzraudzību, veicināt un attīstīt sabiedrības spējas un ieinteresētību efektīvi izmantot radītos IKT risinājumus, pilnveidot Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platformu (PSPP), kā arī izstrādāt Atvieglojumu uzskaites un administrēšanas risinājumu, izveidojot iedzīvotājiem, komersantiem un valsts un pašvaldības institūcijām ērtu, viegli saprotamu centralizētu risinājumu valsts un pašvaldību piešķirto atvieglojumu administrēšanai.

    Projekta galvenās darbības

    1. Projekta vadība, organizējot projekta darbību īstenošanu apstiprinātā budžeta un laika ietvaros un veicinot projekta mērķu un rezultātu sasniegšanu.
    2. IKT arhitektūras pārvaldība, sniedzot VARAM kā valsts IKT pārvaldības organizācijai metodisko, IKT risinājumu un ekspertīzes atbalstu, tajā skaitā – ieviešot projektu pārvaldības ietvaru, tai skaitā IKT arhitektūras uzraudzības vajadzībām neatkarīgi no projektu finansēšanas avota, un īstenojot integrētu publisko pakalpojumu sniegšanas un gala lietotāju vajadzību monitoringu.
    3. Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas (AVIS) izstrāde, izveidojot platformu, kas nodrošina precīzu atvieglojumu saņēmēju identifikāciju un Atvieglojumu norādījumu izpildi un ieviestu centralizētu Atvieglojumu uzskaites koplietošanas risinājumu piešķirto atvieglojumu administrēšanai.
    4. PSPP projektējuma īstenošanas autoruzraudzība projekta īstenošanas laikā.
    5. PSPP attīstība atbilstoši valsts IKT arhitektūras pārvaldības un valsts pārvaldes vajadzībām.
    6. Sabiedrības IKT iespēju izmantošanas veicināšana, īstenojot mācību, informatīvos un publicitātes pasākumus.
    7. Projekta publicitāte, īstenojot obligātos publicitātes pasākumus, nodrošinot informatīvā plakāta izvietošanu un informācijas par projektu publicēšanu mājas lapās.
    8. Attālinātās, individuālās konsultācijas pakalpojuma ieviešana VPVKAC paplašinātā tīklā izmēģinājuma projekta īstenošanas ietvaros.
    9. Valsts informācijas sistēmu un infrastruktūras koplietošanas (unificēto) pakalpojumu drošības risinājumu ieviešana.
    10. Datu glabāšanas un konteinerizācijas infrastruktūras skaitļošanas jaudu palielināšana.
    11. Metodisko materiālu, vadlīniju un detalizēto prasību izstrāde.

    Projekta iznākumi

    1. Pilnveidoti/izveidoti 14 darbības procesi;
    2. Izveidotas/ieviestas 2 platformas (izveidota 1 jauna platforma - Vienotā atvieglojumu informācijas sistēma (AVIS); pilnveidota 1 platforma - Pakalpojumu sniegšanas un pārvaldības platforma (PSPP));
    3. Ieviests projektu pārvaldības ietvars, tai skaitā IKT arhitektūras uzraudzības vajadzībām – 1 gab.;
    4. Sagatavots un publicēts pētījums (dokuments) Integrēts publisko pakalpojumu sniegšanas un gala lietotāju vajadzību monitorings – 3 gab.;
    5. Izveidots risinājumu programmatūras izstrādes autoruzraudzības ziņojums (dokuments) – 1 gab.;
    6. Īstenoti mācību, informatīvie un publicitātes pasākumi – 48 gab.;
    7. Īstenota projekta publicitāte (informatīvais plakāts (6 gab.), aktuālā informācija par projekta īstenošanu ievietota www.varam.gov.lv, www.vraa.gov.lv, www.atd.lv, www.lnb.lv, www.jelgava.lv un www.liepaja.lv tīmekļa vietnēs (6 gab.));
    8. Izveidoti un ieviesti divi e-pakalpojumi – „Man pieejamie atvieglojumi un to saņemšanas nosacījumi" un “Mani izmantotie atvieglojumi”;
    9. Pilnveidoti pakalpojuma saņemšanas punkti ar iespēju nodrošināt klientiem iestādes speciālista attālinātas, individuālas konsultācijas pakalpojuma saņemšanu VPVKAC paplašinātajā tīklā - 6 gab.;
    10. Pilnveidoti vai no jauna izstrādāti IKT koplietošanas pakalpojumi LNB valsts nozīmes datu centrā (tiks pilnveidots priviliģētu lietotāju piekļuves vadība LNB valsts nozīmes datu centrā (PAM), izveidoti informācijas drošības negadījumu uzlabojumu vadība LNB valsts nozīmes datu centrā (SIEM) un tīkla drošības vadība) - 3 gab.;
    11. Izstrādāti metodiskie materiāli un videopamācības par piekļūstamības jautājumiem, lai nodrošinātu 2.2.1. SAM projektu sekmīgu ieviešanu un nodrošinātu tīmekļvietnes www.pieklustamiba.varam.gov.lv satura pilnveidi - 1 gab.;
    12. Izstrādātas detalizētas prasības minimālajam mākoņdatošanas pakalpojumu grozam un valsts pārvaldes pakalpojumu un tehnoloģiju vienotās arhitektūras domēnu (jomu) struktūrai un arhitektūrai - 2 gab.;
    13. Izstrādātas vadlīnijas specializētās lietojumprogrammatūras izstrādes, piegādes, darbināšanas un uzturēšanas lomu sadalījumam un lomu izpildītāju izvēlei - 1 gab.

    Projekta ilgums

    Projekta īstenošanas laiks ir 49 mēneši sākot no 2019. gada 25. novembra.

    Sadarbības partneri

    Projekta īstenošanā piedalās šādi sadarbības partneri:

    1. Valsts reģionālās attīstības aģentūra;
    2. Jelgavas valstspilsētas dome;
    3. Liepājas valstspilsētas pašvaldība;
    4. Valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Autotransporta direkcija";
    5. Latvijas Nacionālā bibliotēka.

    Kontaktpersonas

    Iveta Lapiņa
    Liepājas pilsētas pašvaldības administrācijas
    IT daļas vadītāja
    Tālrunis: 63 404 770
    E-pasts: iveta.lapina@liepaja.lv

    Toms Malkevičs
    Direktora vietnieks
    Aģentūra "Liepājas sabiedriskais transports"
    Tālrunis: 63 428 784
    E-pasts: toms.malkevics@liepaja.lv