Tulkot

Izmantojiet Google, lai tulkotu vietni. Mēs neuzņemamies atbildību par tulkojuma precizitāti.

    Ieguldījumi attīstībā nodrošina stabilu kravu plūsmu Liepājas ostā16. marts, 2023Uzņēmējdarbība

    Liepājas osta
    1 no 1

    2023. gada februārī Liepājas ostas stividorkompānijas strādājušas stabili un apstrādājušas 690 240,67 tonnas dažādu kravu.

    Joprojām stabila kravu plūsma ir beramkravu segmentā – lauksaimniecības kravas, energoresursu kravu un arī ģenerālkravu grupā – RO-RO kravas un kokmateriāli. Lai arī lejamkravu īpatsvars jau vēsturiski Liepājas ostā ir salīdzinoši neliels, tieši šo kravu grupu visvairāk ietekmējusi ģeopolitiskā situācija. Šā gada februārī apkalpots 121 kuģis, bet iebraukuši un izbraukuši 3882 pasažieri.

    2023. gada februārī Liepājas osta darbība apliecina, ka lielākā daļa uzņēmēju ir pielāgojušies ģeopolitiskajiem apstākļiem un turpina meklēt jaunus jaunas kravas un iesaistīties jaunās loģistikas ceļos. Liepājas SEZ pārvaldnieks Uldis Hmieļevskis uzsver, ka februārī bija virkne notikumu par kuriem var teikt pirmo reizi. “Pirmo reizi pa vidus vārtiem ir ienācis kuģis ar līdz šim lielāko iegrimi importa kravu grupā un tika pietauvots pie jaunās dziļūdens piestātnes. Tas atveda cukuru no Brazīlijas. Iepriekšējos gados veiktās investīcijas ļauj stividoriem piedāvāt jaunus pakalpojumus un piesaistīt jaunas kravu grupas. Vienlaikus arī uzņēmēji turpina ieguldīt un februārī LSEZ SIA “Mols L” terminālā darbu uzsāka jaudīgs, mobilais celtnis, kas darbojas ar elektromotoru un turpat divas reizes efektīvāks.”

    Viena no pirmajām Liepājas ostas stividorkompānijām “MOLS L”, kas savu darbību uzsāka līdz ar ostas darbības atjaunošanu pagājušā gadsimta 90. gadu sākumā, nupat veikusi apjomīgas investīcijas jaunās tehnoloģijās – nopirkts hidrauliskais celtnis – iekrāvējs, lai spētu apkalpot Liepājas ostā ienākošos lielgabarīta kuģus, kā arī lai strādātu dabai draudzīgāk. Jaunais celtnis – atšķirībā no iepriekšējā – darbojas nevis ar dīzeļdegvielu, bet elektrību.

    Viena no galvenajām kravu grupām, ko apkalpo termināls, ir atjaunojamo energoresursu kravas - koksnes šķelda un koksnes granulas, kas šobrīd ir pieprasītas tirgū gan sezonas, gan ģeopolitiskās situācijas dēļ. Liepājas SEZ kapitālsabiedrības “Mols L” īpašnieks Jānis Zvirbulis ir pārliecināts, ka svarīgi domāt ilgtermiņā un videi draudzīgas kravas ir jāpārkrauj ar videi draudzīgām tehnoloģijām. “Jaunais mobilais celtnis ar elektromotoru darbosies Ziemas ostā un ļaus mums šogad palielināta pārkraušanas efektivitāti, ātrumu un kvalitāti. Šāds celtnis viens pats var apkalpot 120 kuģus gadā”.

    Atgādināsim, ka Liepājas SEZ uzņēmums “Mols L” nomā zemi bijušās rūpnīcas “Liepājas Metalurga” teritorijā, kur gatavo šķeldu. Tā tiek vesta uz Liepājas ostu un krauta kuģos, lai tālāk ceļotu uz Skandināvijas valstīm. Bez jau minētās šķeldas uzņēmums krauj arī apaļkokus un koka granulas, vidēji apkalpojot 2 – 3 kuģus nedēļā. Jaunais celtnis aptuveni 6000 tonnu kuģī spēj iekraut vidēji 11 stundu laikā, kas ir divreiz ātrāk nekā iepriekš. Februārī “Mols L” pārkrāva 29 090, 76 tonnas kravu, kas ir + 64,77% vairāk nekā janvārī. Tas izskaidrojums ar tirgus situāciju un uzņēmuma kapacitātes palielināšanu.

    Kopumā 2023. gada pirmajos divos mēnešos Liepājas ostā pārkrautas 1 271 111,12 tonnas kravu, kas ir līdzvērtīgi 2022. gada janvārī un februārī apstrādāto kravu apjomam.

    Informāciju sagatavoja

    Līga Ratniece-Kadeģe
    Liepājas speciālās ekonomiskās zonas sabiedrisko attiecību speciāliste
    Tālrunis: 29 233 446
    E-pasts: liga@lsez.lv