Liepājas pirmsskolas izglītības iestādes izvērtē rezultātus izglītības tehnoloģiju ieviešanā mācību procesā18. februāris, 2021Izglītība

    Bērns spēlējas ar bee-bot robotu
    1 no 1

    Trešdien, 17. februārī, Zinātnes un izglītības inovāciju centrs (ZIIC) attālinātā pasākumā kopā bija pulcējis visus Liepājas pirmsskolu robotikas vēstnešus, kuri līdz šim aktīvi darbojās ar izglītības tehnoloģiju - “Bee-Bot” robotiem.

    “Bee-bot” ikdienas mācību procesā Liepājas pirmsskolas izglītības iestādēs tiek izmantoti no 2020. gada septembra.

    Tikšanās mērķis bija veicināt labās prakses un pieredzes apmaiņu, uzklausīt idejas, kuras radušās darba procesā. Pedagogi pastāstīja, kā viņi darbojas ar robotiem savā iestādē, kā tos izmanto, kas bērniem patīk vislabāk, kā tiek organizēts darbs. Vairāki pedagogi atzina, ka kopš bērni darbojas ar šiem robotiem, viņiem ir jūtami uzlabojušās sadarbības prasmes, loģiskā domāšana un redzama personīgā izaugsme. Tāpat pedagogi atzina, ka vislabāk bērniem patīk ar robotiem pildīt uzdevumus, kur var izpausties radoši - pašiem veidot ceļus, šķēršļu takas, zīmēt, pieliekot robotam zīmuli. Pedagogi tika rosināti izteikt domas par to, kādas tehnoloģijas un prasmes viņi vēl vēlētos apgūt. Ieteikumi tiks ņemti vērā, un jau pavisam drīz ZIIC pirmsskolas izglītības iestādēm tiks piedāvās jaunas iespējas.

    Šī pašvaldības projekta ietvaros roboti katru dienu atrodas kādā no pirmsskolas izglītības iestādēm. Kopš 2020. gada septembra roboti uz izglītības iestādēm tikuši vesti 97 reizes, un, pēc pirmsskolas izglītības iestāžu sniegtajiem datiem, ar tiem darbojušies 4473 bērni. Gandrīz visās iestādēs robotikas vēstneši darbā ar robotiem ir apmācījuši un iesaistījuši savus kolēģus. Darbs ar robotiem notiek gandrīz visās grupās, izņemot pašu mazāko bērnu grupās. Šo procesu koordinē un tehnoloģijas darba kārtībā uztur ZIIC eksperti.

    “Bee-bot” ir vienkārši roboti, kas veic vienkāršas un bērniem izprotamas komandas – iet uz priekšu, iet atpakaļ, pagriežas pa labi vai kreisi. Kombinējot darbības, bērni var veidot vienkāršas darbību ķēdes jeb algoritmus. Šo principu var izmantot vispārējās domāšanas, algoritmiskās domāšanas attīstīšanai, kā arī lasītprasmes, matemātikas, dzīvnieku u.c. tēmu apguvē.

    Līdz šim ar robotiem aktīvi darbojās 19 Liepājas pirmsskolas izglītības iestādes, taču nākamajā periodā, kurš uzsāksies martā, tiks iesaistītas vēl divas iestādes – “Zīļuks” un “Stārķis” – , kopā 21 pirmsskolas izglītības iestāde.

    Papildu informācija

    Kristīne Pujāte
    Liepājas pilsētas Izglītības pārvalde
    Zinātnes un izglītības inovāciju centra vadītāja
    Tālrunis: 25 542 719
    E-pasts: kristine.pujate@liepaja.edu.lv