Šī gada pirmajā pusgadā Liepājas Sociālais dienests rīkoja klientu aptauju par apmierinātību ar dienesta darbu, kurā 73 % aptaujāto bijuši apmierināti ar saņemtajiem pakalpojumiem, un 88 % aptaujāto pauduši, ka sociālo darbinieku attieksme bijusi profesionāla, korekta un ētiska.
Šogad klientu aptaujā piedalījās ap 100 dienesta apmeklētāju, un tas bija nedaudz vairāk kā pagājušajā gadā. Kā uzsver Sociālā dienesta direktore Dace Zeļģe: “Mums ir svarīgs katra mūsu klienta viedoklis. Lai regulāri izvērtētu Sociālā dienesta klientu apmierinātību un plānotu uzlabojumus sociālajā jomā, šādas aptaujas Liepājā rīkosim katru gadu” .
Salīdzinājumā ar 2024. gadu ir vērojamas izmaiņas klientu pakalpojumu izmantošanas biežumā, kas norāda uz lielāku patstāvību krīzes situāciju risināšanā. Ja 2024. gadā 41 % respondentu atzina, ka dienesta atbalstu izmanto ilgstoši un regulāri, tad 2025.gadā šis rādītājs sarucis līdz 29 %.. 23 no aptaujātajiem klientiem vērsušies dienestā reizi pusgadā, 22 reizi gadā, 13 – reizi mēnesī
73 % klientu bijuši apmierināti ar saņemtajiem pakalpojumiem un palīdzību, un 83 % no aptaujātajiem atzīst, ka sociālie darbinieki palīdzējuši risināt viņu problēmas. Savukārt 90 % klientu uzskata, ka arī paši līdzdarbojušies savu problēmu risināšanā un spējuši uzlabot savas dzīves situāciju.
Lielākā daļa aptaujāto vērsušies Sociālajā dienestā, lai pieprasītu mājokļa pabalstu, maznodrošinātā statusu un asistenta pakalpojumu. Klienti arī ieteikuši jaunus pakalpojumus, ko Sociālais dienests nesniedz: psihoterapeita pakalpojums, atelpas brīdis bērniem ar invaliditāti, jurista pakalpojumi, rehabilitācija “ mūžīgajiem bērniem” , psihologa pakalpojumi personām ar invaliditāti, senioru “bērnudārzs” u. C. Vairākos ieteikumos minētas arī sporta nodarbības un senioru vingrošana, kas gan ir pieejama Sociālā dienesta abos pensionāru dienas centros.
86 % aptaujāto atzinuši, ka piekļuve Sociālā dienesta telpās ir ērta arī personām ar pārvietošanās grūtībām un vecākiem ar bērnu ratiņiem. Iedzīvotāji aptaujā kā vienu no trūkumiem minējuši bezmaksas autostāvvietas nepieejamību pie Sociālā dienesta ēkas, tomēr jāatzīmē, ka dienesta iekšpagalmā ir nodrošināta stāvvieta personām ar invaliditāti un klientiem, kas ierodas saņemt pakalpojumus.
Klienti aptaujā pauduši priekšlikumus sadarbības uzlabošanai ar sociālajiem darbiniekiem, piemēram: “ Uzklausīt iedzīvotājus un saprast, jo arī paši varam nonākt lūdzēja lomā” , “ Jāstrādā bez pusdienas pārtraukuma” , “ Jāuzlabo esošie pakalpojumi ar ātrāku piekļuvi” u.c.
Šogad pirmo reizi klientu aptauja bija pieejama Liepājas Sociālā dienesta Facebook kontā, taču šo iespēju iesniegt anketu elektroniski izmantoja vien trešdaļa aptaujāto. Lielākā daļa aizpildīja anketas papīra formā dienestā un atstāja tās vēstuļu kastē informācijas centrā. Vairums aptaujāto bijuši pensijas vecuma personas ( 33%), personas ar invaliditāti ( 24 %), bet 13 % aptaujāto strādā algotu darbu.
2026. gada klientu aptauja plānota no 12. janvāra līdz 30. aprīlim, un jau tiek domāts, kā veicināt vēl plašāku iedzīvotāju iesaisti un viedokļu izteikšanu par Sociālā dienesta sniegto atbalstu un pakalpojumu kvalitāti.
Informāciju sagatavoja
Gunta Jākobsone
Liepājas Sociālā dienesta sabiedrisko attiecību speciāliste
E-pasta adrese: gunta.jakobsone@liepaja.lv